HTML

A Műút folyóirat szerkesztőinek naplója

Facebook-oldal

twitter

Tudásgyár

Moderálási alapelvek, etikett

A Műút folyóirat szerkesztőinek naplója moderálás tekintetében a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének vonatkozó alapelveit tartja irányadónak (lásd MTE Tartalomszolgáltatásra vonatkozó működési, etikai és eljárási szabályzat, 3. sz. melléklet).

A jómodorról továbbiakat itt:

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kupcsik Lidi: Jőjj haza, lásd

2011.02.02. 09:17 :: Zemlényi A.

Amikor nem tudsz realizálni magadban egy hírt. Hogy annyira valószerűtlen, hogy kénytelen vagy megkérdezni másokat is, akik valószínűleg ugyanannyit tudnak, mint te.

Roli meghalt. A mondat így hangzik.

Közös barátunk, Zöme írt egy mélt: elnyelte a fiút a Csendes-óceán.

Három kérdőjel, és egy nagyon erős rossz érzés szemhéjban volt a válaszom.

A sírás csak később jött. Két méllel később szintén közösünk, Csobánka Zsuzsa kérdezi: hallottam-e, tudok-e valamit, hogy egyáltalán igaz-e.

Én épp költözködésben, került elő sűrűn Roland kötete, anekdoták, mennyit voltunk, nevettünk együtt évekig Miskolcon. Az a furcsa, hogy mondásaiban, hanglejtéseiben állandóan jelen volt, az életemben futott a Roland-alkalmazás.

Dolgozzon, aki tud aludni — mondogattam sokat, osztottam meg facebook-on, ez is tőle ered például. A mondat eredetije egy zoknival a szemén, körbeitalozott éjszaka másnapján hangzott el, állítólag. Már akkor is „legenda” volt, amikor én hallottam. Szervült.

Akárcsak a hanglejtése, a fejtartása, és ahogy azt mondja tulajdonképpen bárkinek, de magára értve, hogy igen egyfelé nézel.

Nekem valami nem stimmel. Mi a faszom az az Ekvádor, bazmeg? Hogy lehet odamenni és fulladni? Pont a Csendesbe? Olyan messze van, hogy nem is biztos, hogy igaz.

Hogy lehet Rolival így találkozni? Szantamiatökömön? Ez egy vicc. Szerintem nem igaz.

És tényleg, ha úgy vesszük, hogy a neten olvasott sorok tények, akkor kurva nagy a gáz. Mennyit írt a halálról… Azonnal az a felolvasás jutott eszembe, már nem tudom, helyileg hol, tán a Szalonban, amikor a Roland-éneket olvasta fel. Most, hogy visszakerestem, látom, hogy nem is úgy mondta, mint ahogy írva van, gondolom, apró, vicces, Roland szájasarka-szemefénye improvizáció volt: És Roland nem jövök vissza többet.
 

Roland-ének

                                             Füst Milán Bantu-néger
                                             balladafordítása nyomán


Roland, térj vissza haza, térj —
Roland, térj vissza haza, gyermek —
Térj vissza haza.
Nem jövök vissza többé,
Nem jövök vissza többé,
Gyuri és én
Nem jövök vissza többé,
Nem jövök vissza többé.

Roland, jőjj ide vissza —
Jőjj vissza, testvér —
Jőjj haza vissza —
Jőjj haza — és én
Nem jövök vissza többé,
Nem jövök vissza többé — én,
Lerchy és én —
Nem jövök vissza többé.

Roland, itt van az ételed,
itt van az ételed,
Roland, itt van, lásd,
Roland, itt van az ételed,
itt van az ételed.

Nem akarom már,
Nem akarom már — barátaim és én,
Nem akarom már,
Nem akarom már.

Roland, jőjj haza, jőjj,
Jőjj haza, Roland, jőjj,
Jőjj haza, jőjj,
Jőjj haza, Roland, jőjj,
Roland, jőjj haza, lásd, jőjj haza,
Roland, jőjj,
Jőjj haza, lásd,
Roland, jőjj haza — és én
Nem jövök vissza többé,
Nem jövök vissza többé,
Kalapos bácsi, én
Nem jövök vissza többé,
Nem jövök vissza többé,
Többé, többé,
Nem jövök vissza többé.
 

Szólj hozzá!

Címkék: málik roland kupcsik lidi

A bejegyzés trackback címe:

https://muut.blog.hu/api/trackback/id/tr602632754

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása