„Míg egy darab megszületik, az idő kilencvenöt százaléka azzal telik el, hogy töprengek. Töprengek a világról, mindenféle nagy általánosságokról, és közben folyamatosan témákat, motívumokat keresek, valamit, amivel elindulhatnék, ami az írásnak anyagot szolgáltat, és ami keretbe rendezi a töprengést. Az szinte mellékes, hogy születik-e ebből írás, persze jobb, ha születik, mert ha nem, akkor nehéz továbblépni.” — Kárpáti Péter mondta ezt az alkotásról.
Kárpáti Péter drámaíróról azt tartják: nem érdekli a színpadból, ami lefojtja a képzeletet. Drámaírói munkásságával részben kivonja magát a hagyományos színházi leosztásból, ahol a drámaíró elképzel valamit, amit aztán a rendező megvalósít (ha megvalósít — Kárpáti Péter ebben szerencsésebbnek mondhatja magát sok kartársánál). Kárpáti Péternél az van, hogy „én megcsinálom, te képzeld el” — hívja fel a figyelmet A kivándorló zsebkönyve című kötetébe rendezett színpadi művei kapcsán a kritikus, Tompa Andrea.
Kárpáti Péter színpadi művei egy részében (például az Országalma, a Pájinkás János, a Tótferi, a Világvevő, a Nick Carter, A negyedik kapu) a mesék világából meríti a témáit, és a mesélés elválaszthatatlan a mesétől, része annak. A mesélés nem visszarévedés a valóságba és nem is menekülés tőle — a mesélés a valóságos továbbgondolása. A lehet és a lehetne egyidejű megmutatásának esélye és képessége.
Kárpáti Péter lesz a következő vendége Az író színháza című beszélgetéssorozatnak, április 21-én, csütörtökön este 7 órától, a Miskolci Nemzeti Színház Csarnok Műhelyházában. Az írót Bujdos Attila újságíró kérdezi.
Az író színháza a Miskolci Nemzeti Színház kezdeményezésére, az Észak-Magyarország napilap és a Műút folyóirat közreműködésével teremt találkozási lehetőséget a kortárs magyar színház fontos alkotóival. A sorozat vendége volt ebben az évadban Tasnádi István, Vinnai András, Németh Ákos, Egressy Zoltán, Háy János.
Utolsó kommentek