HTML

A Műút folyóirat szerkesztőinek naplója

Facebook-oldal

twitter

Tudásgyár

Moderálási alapelvek, etikett

A Műút folyóirat szerkesztőinek naplója moderálás tekintetében a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének vonatkozó alapelveit tartja irányadónak (lásd MTE Tartalomszolgáltatásra vonatkozó működési, etikai és eljárási szabályzat, 3. sz. melléklet).

A jómodorról továbbiakat itt:

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Naptár

november 2018
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Tandori fore√er (2)

2008.12.19. 00:02 :: k.kabai l.

„Meghaltam élve
(2005/2006 mottó)”


Tandori Dezső rajza

 

„Az érintkezés nem hiteles módja
az érintkezésnek.
A közlés nem hiteles eszköze
a közlésnek.
Megmaradt közös érintkeznek,
és nem közölnek semmit,
mert máris nincs miről.

Mindannyiunknak 99,999∞%-nyi
ismeret kellene a másikról,
azaz egy pontnyi.
Mivel azonban e pont nem jön létre,
kár részletezni, hol maradt el és mi,
nem volt »miről« szó.

Megtudandó bármiről csak akkor lehet szó,
ha ez a bármi (valami) megvan,
s merőben esetleges, hogy nem tudunk róla.
Ennyi volt az egész életem,
és megismerhetetlen,
tehát nincs miről beszélni, ugyanúgy,
ahogy nekem a másikról, kit ugyanígy nem ismerek.
Intézzük hát gyakorlati teendőinket a rokonszenv,
az igazságosság, a tárgy vonzása és még sok szép s nemes
hatásalapján, felfüggesztésén ama Semminek,
melynek híja: az üres, kétszeresen üres teret betöltő”

(A szöveg forrása:
Semmi 4,
A komplett tandori — komplett eZ?
[Palatinus, 2007];
a rajz első megjelenése:
Műút, 2008010.)

2 komment

Címkék: semmi műút kkl tandori dezső a komplett tandori komplett ez?

A bejegyzés trackback címe:

https://muut.blog.hu/api/trackback/id/tr7829512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Belső ösztönünk szilárd alapok felé, a lét mélye, az örökkévalóság felé törekszik.
...
...mind több az olyan ember, aki nem érti meg a másikat; mind több azok száma, akik csak összeakadnak és máris szétválnak, akik közömbösek egymás iránt, akik között nincs többé megbízható társulás vagy lojalitás.
...
Nem szenvednénk annyira a szó hiányától, illetve nem keresnénk egyetlen örömünket mások megszólításában, ha abszolút magányunkban bizonyosak lehetnénk az igazság felől. De hát csak a másik emberrel kapcsolatban lehetünk valakik, önmagunkban semmik sem vagyunk.
CSak az értelem és értelem, elme és elme, tehát egzisztencia és egzisztencia közötti kommunikáció lehet személytelen jelentések és értékek közvetítője.
...
Igazi létbiztonság csak ott lesz, ahol a kommunikáció hátsó gondolatok nélküli az együtt élő emberek között; akik egyébként szabad közösségekben vitatkoznak egymással, egymással való társulásukat ideiglenesnek tekintik, semmit sem tartanak örök érvényűnek, de megvitathatónak tartanak mindent.
...
Isten csak közvetve nyilvánítja ki magát, s csakis az ember ember iránti szeretetében.
...

KArl Jaspers: Bevezetés a filozófiába. Európa, Bp. 1987. Ford: Szathmáry Lajos (részletek)
...
A teljes élmény voltaképpen csak addig a pillanatig létezik, amíg ki nem fejeződik a nyelvben.
...
Azt, hogy "én és te", igazából nem mondhatjuk ki, mert amint kimondtuk azt, hogy "én", máris "te" lettem, "te" pedig "én" lettél.
...

Erich Fromm - Daisetz Teitaro Suzuki: Zen-buddhizmus és pszichoanalízis. Helikon, Bp. 1989.