HTML

A Műút folyóirat szerkesztőinek naplója

Facebook-oldal

twitter

Tudásgyár

Moderálási alapelvek, etikett

A Műút folyóirat szerkesztőinek naplója moderálás tekintetében a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének vonatkozó alapelveit tartja irányadónak (lásd MTE Tartalomszolgáltatásra vonatkozó működési, etikai és eljárási szabályzat, 3. sz. melléklet).

A jómodorról továbbiakat itt:

Utolsó kommentek

Címkék

Címkefelhő

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

„Arra gondoltam, hogy egyszer erre gondoltam”

2011.01.28. 04:51 :: javorpe

„Álltam egyszer a Katona kirakatánál, nézegettem az előadásképeket. A kilencvenes évek közepén lehettem. Arra gondoltam, milyen lenne, ha drámákat írnék, és játszanák egyik darabomat. Álltam később a Katona büféjénél, vártam a Portugál-premiert. Kilencvennyolc októberében voltam. Arra gondoltam, hogy egyszer erre gondoltam.” Ezek Egressy Zoltán szavai. A Portugál-premier több mint tizenkét éve volt, a Portugál a Katonában túl van a háromszázadik előadáson. Egressy Zoltán darabja máshol is példátlan sikerrel szerepel színpadon. Sokan és sokféle megfejtését adták, miért szereti ennyire és miért nem un rá a közönség. Ilyen magyarázat, hogy Egressy Zoltán végtelenül „színházi szerző”: a kacagva szórakoztatótól a szívbemarkolóig mindent tud és mindent meg is tud mutatni. Ezért méltatlan is, hogy minduntalan a Portugál sikere tolakszik előre, hiszen Egressy Zoltán sokoldalú drámaíró, akinek nem mellesleg a prózája is meghatározó, és aki újságíróként is jegyzett. Ő a vendége Az író színháza című sorozatnak február 3-án, csütörtökön este 7 órától a Csarnok Műhelyházban.

Az író színháza című beszélgetős sorozatot a Miskolci Nemzeti Színház szervezi az Észak-Magyarország napilap és a Műút folyóirat közreműködésével. A széria vendége volt eddig: Tasnádi István, Vinnai András és Németh Ákos. Egressy Zoltán Miskolcon a most elkészült regényéből olvas fel részleteket.
 

1 komment

Címkék: műút egressy zoltán miskolci nemzeti színház az író színháza

A bejegyzés trackback címe:

https://muut.blog.hu/api/trackback/id/tr992616456

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása